Z 12.037.790 pasażerów w ubiegłym roku Air Berlin wzmocniły swoją pozycję jako drugie co do wielkości po Lufhansie niemieckie linie lotnicze.
W porównaniu z 2003 r. (9,6 mil.pasażerów) stanowi to wzrost o 25,4 procent. Wśród europejskich tanich przewoźników Low-Fare linie Air Berlin zajmują nadal trzecie miejsce. Obroty z przelotów zwiększyły się o 18,9 procent do 1,051 miliarda euro. Firma ta, której właścicielami jest pięć osób, nie podaje tradycyjnie przychodów. Prezes spółki, Joachim Hunold, wyjaśnił na wtorkowym spotkaniu w Berlinie: "Osiągnęliśmy pozytywne wyniki. Jeśli cena za paliwo (kerozynę) nie wzrosłaby tak drastycznie, mielibyśmy w 2004 r. o wiele wyższe zyski."
57 procent (2003 r.: 46,8%) biletów Air Berlin zbyto w ramach sprzedaży indywidualnej, a więc turystom podróżującym indywidualnie. Sprzedaż pozostałych miejsca przejęły biura podróży. Wzrost liczby pasażerów to przede wszystkim zasługa samolotów Air Berlin City Shuttle, które łączą dziesięć lotnisk niemieckich z takim metropolami jak Londyn, Wiedeń, Zurych, Mediolan, Rzym, Madryt, Barcelona i Budapeszt
Air Berlin |