BILETY LOTNICZE | HOTELE | TANIE LINIE LOTNICZE | PROMOCJE | KONTAKT


easyJet nawiązał przełomową współpracę z firmami Amadeus i Galileo dotyczącą dystrybucji swojej oferty na europejskim rynku podróży służbowych

2007-11-15


Dzięki przełomowym kontraktom dystrybucyjnym z firmami Amadeus oraz Galileo (część Travelport GDS), easyJet dotrze ze swoją ofertą do europejskiego rynku podróży służbowych, którego wartość szacuje się na 90 miliardów dolarów*.





Ten innowacyjny projekt umożliwi biurom obsługującym klientów biznesowych przeglądanie i rezerwację biletów easyJet poprzez globalne systemy dystrybucji (GDS) oraz porównywanie oferty linii z ofertami innych przewoźników.





Po raz pierwszy wiodąca europejska tania linia lotnicza udostępniła swoją ofertę dostawcom GDS. easyJet, Amadeus i Galileo dostrzegają istnienie na rynku podróży służbowych popytu na łatwiejszy dostęp do tanich połączeń i atrakcyjnych usług kierowanych przez easyJet do sektora biznesowego. Poprzez dostęp do systemu GDS, który w głównej mierze odpowiada za sprzedaż biletów w segmencie podróży służbowych, easyJet zamierza zwiększyć procentowy udział klientów biznesowych w ogólnej liczbie swoich pasażerów. Obecnie odsetek ten stanowi około jedną piątą wszystkich pasażerów easyJet.





Dystrybucja oferty easyJet za pośrednictwem systemów Amadeus i Galileo jest przeznaczona dla biur podróży specjalizujących się w ruchu biznesowym. Dla transakcji dokonanych za pośrednictwem tego kanału sprzedaży linia zastosuje dodatkową opłatę, podobnie, jak w przypadku sprzedaży biletów przez telefon lub na lotnisku.





By umożliwić współpracę, Amadeus i Galileo osobno wprowadziły nowe technologie pozwalające na bezpośrednie podłączenie każdego z systemów GDS bezpośrednio do systemu linii easyJet. Dzięki temu, po raz pierwszy w historii, biura podróży mogą dokonywać rezerwacji biletów easyJet tak samo, jak biletów tradycyjnych przewoźników, za pomocą tego samego kanału dystrybucji.





Umowy te stanowią kolejny krok w ewolucji sektora tanich linii lotniczych oraz podnoszą wartość systemu GDS jako atrakcyjnego kanału sprzedaży dla segmentu tanich linii.





Andy Harrison, dyrektor generalny easyJet, powiedział:





To duży krok w realizacji strategii dotarcia z ofertą easyJet do większej liczby pasażerów podróżujących służbowo. Nasza linia zawsze była atrakcyjna dla biznesmenów, chociażby ze względu na częste połączenia i elastyczność lotów pomiędzy głównymi lotniskami w Europie. Teraz dodatkowo biura obsługujące podróże służbowe i ich klienci mogą dokonywać rezerwacji w easyJet – usunięta została ostatnia bariera dostępu do rynku podróży służbowych.





easyJet utrzyma obecną strategię sprzedaży bezpośredniej – naliczając opłatę w punkcie sprzedaży dbamy o to, by nasza strona internetowa pozostała podstawowym kanałem dystrybucji oraz, by w przypadku rezerwacji on-line, podróżny zawsze miał możliwość dotarcia do najatrakcyjniejszych taryf. Nadal jednak bilety easyJet sprzedawane za pośrednictwem systemu GDS będą zdecydowanie tańsze niż u tradycyjnych przewoźników.





David Jones, wiceprezes wykonawczy ds. handlowych w firmie Amadeus dodał:





Umowa zawarta z easyJet jest potwierdzeniem naszych starań, zmierzających do dostarczenia odpowiednich technologii dla segmentu przewoźników niskokosztowych. Opracowaliśmy rozwiązanie pozwalające na połączenie systemów GDS bezpośrednio z ofertą przewoźników korzystających wyłącznie z biletów elektronicznych. Zastosowanie tej technologii umożliwi biurom podróży, organizującym wyjazdy służbowe, dostęp do oferty easyJet w systemie rezerwacji całkowicie zintegrowanym z codziennie stosowanymi przez nie procesami.





Bryan Conway, dyrektor zarządzający, EMEA, Travelport GDS, powiedział:





Dzięki integracji oferty easyJet z naszym głównym systemem GDS jesteśmy w stanie zaoferować biurom podróży biznesowych jeszcze większy wybór połączeń.





Obecnie Galileo jest w stanie zaproponować swoim agentom bezpośrednii wysoce wydajny sposób rezerwacji, przy jednoczesnym zaoferowaniu tanim liniom uproszczonego sposobu dystrybucji swojej oferty.





Amadeus prowadzi w tej chwili zaawansowane projekty pilotażowe w Niemczech, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Po ich zakończeniu, w listopadzie b.r., Amadeus udostępni połączenia oferowane przez easyJet wszystkim uprawnionym agencjom na całym świecie. Oferta easyJet będzie dostępna w systemie Galileo pod koniec roku 2007 w Wielkiej Brytanii, zaś od Nowego Roku 2008 już w całej Europie, w tym również w Polsce.





Nawiązanie niniejszej współpracy jest najnowszym elementem kampanii, mającej na celu zwiększenie udziału grupy pasażerów biznesowych podróżujących z easyJet. easyJet oferuje rozbudowaną sieć portów docelowych, częste połączenia z najważniejszymi miastami w Europie oraz niskie ceny. Z myślą o osobach podróżujących służbowo, linia oferuje też usługi jak Ekspresowy Boarding, pozwalający w pierwszej kolejności wejść na pokład samolotu, czy zmianę rezerwacji na wcześniejszy lot bez dodatkowych opłat.



easyJet



Bilety lotnicze | Promocje | Tanie linie lotnicze | Hotele | Oferta dla biznesu | O nas | Kontakt

copyright © Latamy.pl