Linia rozpocznie od lotów wykonywanych samolotem Boeing 757 z Nowego Jorku do jednego
z europejskich miast - Brukseli lub Paryża. Drugi samolot zostanie dołączony do floty jeszcze w 2008 roku i będzie obsługiwał rejsy z kolejnym portem lotniczym w Europie. Zgodnie z planem do końca 2009 roku we flocie OpenSkies znajdzie się sześć maszyn B757, samoloty zostaną przeniesione
z floty British Airways.
Boeing 757 zabiera do 82 pasażerów. Na pokładach OpenSkies zaprojektowano 3 kabiny: biznes, ekonomiczną o podwyższonym standardzie i ekonomiczną.
Dyrektor generalny British Airways Willie Walsh powiedział: “To dla nas ogromne wyzwanie, jesteśmy jednak przekonani, że będzie to wielki sukces ponieważ będziemy korzystać z doświadczenia i siły marki British Airways w Stanach Zjednoczonych i Europie.”
„Nadając nowej linii nazwę OpenSkies, chcemy uczcić pierwszy krok w stronę liberalizacji rynku
w 60-letniej historii połączeń lotniczych pomiędzy Europą i Stanami Zjednoczonymi. Oznacza to, że możliwe są połączenia pomiędzy wszystkimi miastami europejskimi i amerykańskimi. To także sygnał, że jesteśmy zdeterminowani, aby walczyć o dalszą liberalizację zasad na tych rynkach, kiedy podjęte zostaną kolejne rozmowy.”
Klasa biznes w OpenSkies będzie miała 24 fotele rozkładające się w zupełnie płaskie łóżka. W klasie ekonomicznej o podwyższonym standardzie będzie 28 miejsc, a w klasie ekonomicznej 30.
Samoloty 757 wyposażone będą w rozpraszacze wirów powietrza, które pozwolą przedłużyć zasięg, zmniejszyć zużycie paliwa i zredukować emisję CO2.
Dyrektorem zarządzającym OpenSkies będzie Dale Moss, zajmujący uprzednio stanowisko dyrektora sprzedaży koordynującego działania BA na całym świecie. Linia jest zarejestrowana w Wielkiej Brytanii. Wkrótce zostaną złożone aplikacje o niezbędne pozwolenia w Europie i Stanach Zjednoczonych.
BRITISH AIRWAYS |