Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły decyzję o przedłużeniu umów leasingowych samolotów długodystansowych Boeing 767. Przedłużenie umów ma związek z opóźnieniami w programie 787. „Przedłużenie umów leasingowych pozwoli spokojnie przejść przez proces wymiany floty długodystansowej LOT z samolotów Boeing 767 na Boeing 787” – powiedział Piotr Siennicki, prezes zarządu LOT.
Dodał, że przedłużenie tych umów zapewni Polskim Liniom Lotniczym samoloty długodystansowe i pomoże w planach otwierania nowych połączeń długodystansowych, zwłaszcza rozpoczynającego się 30 marca połączenia z Warszawy do Pekinu, które będzie realizowane zgodnie z terminem.
„O opracowaniu planu awaryjnego dla naszej floty długodystansowej zadecydowaliśmy po uzyskaniu pierwszych informacji o opóźnieniach dostaw z października 2007 roku. Środowa informacja Boeinga oznacza, że plan ten był potrzebny i dobrze się stało, że go mamy” – powiedział Siennicki.
W środę Boeing poinformował, że pierwszy lot samolotu Boeing 787 został przesunięty z końca I kwartału 2008 na koniec II kwartału 2008. O pierwszym, sześciomiesięcznym opóźnieniu, Boeing informował w październiku 2007.
LOT zwrócił się do firmy Boeing o informację, jak kolejne opóźnienia w programie 787 wpłyną na terminy dostaw samolotów dla PLL LOT.
W umowie, na podstawie której LOT nabył samoloty Boeing 787 Dreamliner, interes LOT jest bardzo dobrze zabezpieczony. LOT zamierza egzekwować prawa wynikające z umowy.
Polskie Linie Lotnicze zdecydowały się na wybór samolotu Dreamliner jako podstawowego samolotu długodystansowego. O wyborze tego modelu zdecydowały korzyści zarówno ekonomiczne jak i szansa zaoferowania pasażerom bardzo dużego komfortu podróżowania.
Według kontraktu, dostawa pierwszego egzemplarza dla LOT spodziewana była na październik 2008. Łącznie LOT zamówił 8 egzemplarzy z terminem dostawy 4 samolotów do końca 2008 roku, następnie jeden w roku 2009 i kolejne trzy w roku 2010, z opcją zakupu następnych 8 egzemplarzy w latach późniejszych.
LOT |