BILETY LOTNICZE | HOTELE | TANIE LINIE LOTNICZE | PROMOCJE | KONTAKT


AIR FRANCE I ONAIR URUCHAMIAJĄ PIERWSZĄ USŁUGĘ PEŁNEJ TELEFONII KOMÓRKOWEJ NA POKŁADZIE SAMOLOTU REJSOWEGO

2008-04-02


Firmy Air France i OnAir ogłosiły w dniu dzisiejszym próbne wprowadzenie możliwości rozmów głosowych w trakcie lotu. Usługa telefonii komórkowej w trakcie lotu Air France jest pierwszą na rynku możliwością skorzystania z pełnego wachlarza usług mobilnej telekomunikacji, obejmującego połączenia głosowe, SMS i pocztę elektroniczną.



Air France i OnAir prowadziły testy innowacyjnej usługi telefonii komórkowej w trakcie lotu w ruchu międzynarodowym już od 17 grudnia 2007 roku. W pierwszych trzech miesiącach pasażerowie mogli wysyłać i odbierać wiadomości SMS oraz pocztę elektroniczną wraz z załącznikami. Do przekazywania sygnału głosowego oraz danych do i z samolotu usługa Mobile OnAir wykorzystuje łącza satelitarne SwiftBroadband firmy Inmarsat.



Jako że pierwsza część testu spotkała się z pozytywnym odzewem pasażerów, teraz pasażerom zostanie także zaproponowana możliwość inicjowania i odbierania rozmów telefonicznych. Wyniki testu pozwolą Air France ustalić, którą z tych usług preferują klienci: tylko przekaz danych czy też danych i połączeń głosowych.



Począwszy od dnia dzisiejszego pasażerowie mogą używać telefonów komórkowych i urządzeń GPRS do inicjowania i odbierania rozmów telefonicznych dokładnie w taki sam sposób jak na ziemi. Aby skorzystać z usługi pasażerowie muszą tylko mieć umowę roamingową, podobnie jak w przypadku każdej podróży zagranicznej, a koszty usługi są w normalny sposób doliczane do faktur operatorów.



Usługa Air France / OnAir jest aktywowana, gdy pułap przekroczy 3.000 metrów i umożliwia do sześciu połączeń głosowych jednocześnie, a także nieograniczoną liczbę SMS-ów i e-maili. Jest to jedyna na rynku usługa, w ramach której możliwe jest ściąganie załączników do wiadomości e-mail.



Patrick Roux, Wiceprezes ds. Marketingu w Air France, powiedział : „Wykorzystujemy każdą okazję, aby na pokładzie naszych samolotów zaoferować klientom najnowsze innowacje bez uszczerbku dla komfortu i dobrego samopoczucia w czasie podróży, co niezmiennie pozostaje naszym nadrzędnym priorytetem. W okresie pierwszych trzech miesięcy testu funkcjonalność usługi, jakość transmisji i prostota obsługi przez użytkownika spotkały się z pozytywnym przyjęciem ze strony pasażerów.”



Benoit Debains, Dyrektor Generalny OnAir stwierdził zaś : „Dotychczasowy sukces testu skłonił nas do dodania teraz funkcji połączeń głosowych. Air France jako pierwszy przewoźnik na świecie oferuje pełny zakres usług telefonii mobilnej na pokładzie swoich samolotów. Stało się to możliwe dzięki rozwiązaniu OnAir pod nazwą SwiftBroadband.”



Testy są prowadzone przez Air France w samolocie typu Airbus A318, który lata na rożnych trasach europejskich. Informacja o nowej usłudze trafia do klientów poprzez ulotki umieszczane w kieszeniach foteli i zapowiedzi personelu pokładowego. Podobnie jak w pierwszej części testu, klienci będą mieli możliwość wyrażenia swojej opinii. Ich oceny i uwagi posłużą Air France do określenia, czy i w jakim stopniu są oni z nowej usługi zadowoleni.


Air France



Bilety lotnicze | Promocje | Tanie linie lotnicze | Hotele | Oferta dla biznesu | O nas | Kontakt

copyright © Latamy.pl